سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران
سرخط خبرها

دانشجویان کردستانی در دیدار با اژه‌ای چه گفتند؟| برخی مسئولان شعار سال را «مهار تولید و رشد تورم» تعبیر کردند!+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۲۲۱۱
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
دانشجویان کردستانی در دیدار با اژه‌ای چه گفتند؟| برخی مسئولان شعار سال را «مهار تولید و رشد تورم» تعبیر کردند!+ فیلم
مسئولان و اساتید دانشگاهی و دانشجویان کردستانی در دیدار با رئیس قوه قضائیه به بیان دیدگاه‌ها، مطالبات و نقطه‌نظرات خود در باب مسائل مختلف پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در جریان سفر به استان کردستان، در دانشگاه کردستان حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، ۴ نفر از مسئولان و اساتید دانشگاهی و ۸ نفر از دانشجویان کردستان به بیان دیدگاه‌ها، مطالبات و نقطه‌نظرات خود در باب مسائل مختلف پرداختند.


بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: نمی‌توان همه ضعف‌ها و نارسایی‌ها را پای دشمن نوشت| مبارزه ریشه‌ای با فساد در اولویت قوه قضائیه+ فیلم


«قادرزاده» رئیس دانشگاه کردستان از این استان به عنوان یک استان عدالت‌خواه و فرهنگی یاد کرد و ضمن اشاره به رتبه یازدهم دانشگاه کردستان در کشور از حیث جایگاه علمی، به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت دانشجویان و دانشگاه‌های این استان پرداخت.

«یوسفی» یکی از نمایندگان اساتید دانشگاه کردستان نیز در این جلسه، در خصوص میزان دریافتی پایین پزشکان جوان و مهاجرت آن‌ها به شهر‌های بزرگ‌تر و تحمیل رنج به مردم استان از این ناحیه اشاره کرد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان در راستای حمایت از پزشکان مناطق محروم شد.

«پیری» یکی دیگر از نمایندگان اساتید دانشگاه کردستان در سخنانی به مسائل و مشکلات مالی و معیشتی اساتید دانشگاه اشاره داشت و بر ضرورت ایجاد کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

«رستمی» نماینده دیگر اساتید دانشگاه کردستان نیز به بیان مسائلی در خصوص توسعه بهره‌گیری از فقه در نظام آموزشی کشور پرداخت.

در ادامه، «فرجاد» نماینده دانشجویان رشته مهندسی برق استان کردستان طی سخنانی از انتقال کادر قضایی استان کردستان به سایر استان‌ها و تجربه پایین قضات مراجع قضایی این استان انتقاد کرد و خواستار حفظ و تثبیت قضات باتجربه در کردستان شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی اراضی در شهرستان سنندج که متعلق به منابع طبیعی هستند با استفاده از رانت تغییر کاربری داده و در آن‌ها مجوز ساخت ارائه شده است که لازم است این موارد به صورت ویژه رسیدگی شود.

فرجاد خطاب به مسئولان کشور نیز اظهار داشت: فضای مجازی را به حال خود رها نکنید؛ در اثر بی‌توجهی‌های صورت گرفته، عده‌ای در فضای مجازی مشغول جهت‌دهی غلط فکری به مردم هستند.

وی همچنین از پوشش‌های نامتعارف و ولنگاری روزافزون در محیط‌های دانشگاهی و کم‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد.

«دهقانی» عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد استان کردستان نیز طی سخنانی گفت: کاهش ارزش پول ملی در زندگی تحصیلی و اجتماعی دانشجویان، اثرات سوء دارد و بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با مشکلات ناشی از دستیابی اشتغال مناسب مواجه هستند.

«بهرامی» نماینده دانشجویان رشته اقتصاد استان کردستان از عدم بهسازی جاده سنندج‌مریوان طی سالیان گذشته و عدم نظارت لازم بر ساخت وساز‌ها و پروژه‌های عمرانی استان کردستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوعات شد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به موضوع حمایت از اساتید و معلمان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به استان‌های دیگر و اختیاری شدن خدمت مقدس سربازی برای دانشجویان شد.

«زارعی» نماینده دانشجویان رشته مهندسی صنایع استان کردستان طی سخنانی خواستار نظارت بیشتر بر فعالان فضای مجازی شد و از ساختارشکنی برخی اصناف و مراکز تولید البسه و فروشگاه‌های اینترنتی انتقاد کرد.

وی گفت: استان کردستان با توجه به شرایط قومیتی و امنیتی نیازمند اتباط بیشتر با مرکژ و قوای سه‌گانه است.

زارعی همچنین خواستار برگزاری بیشتر دیدار‌های خصوصی و صمیمانه مقامات عالی کشور با دانشجویان شد.

«خسروی» یکی دیگر از دانشجویان استان کردستان نیز با بیان اینکه دستاورد‌های قوه قضاییه آنطور که باید و شاید به سمع و نظر مردم نمی‌رسد، از عملکرد خبرگزاری میزان در اطلاع‌رسانی دستاورد‌های دستگاه قضایی انتقاد کرد.

وی در ادامه خواستار نظارت بیشتر دستگاه قضا بر مقوله کارشناسی‌های قضایی و همچنین برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن شد و در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ضرورت دارد که دستگاه قضایی طی یک اقدام انقلابی و جهادی به تخلفات و اقدامات بی‌ضابطه بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی رسیدگی ویژه داشته باشد. رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، اما گویی عده‌ای از مسئولان این شعار را مهار تولید و رشد تورم تعبیر کرده‌اند و نشانه این امر تلاش برای تصویب لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی است که به معنای به مسلخ بردن تولید با اسم رمز واردات است.

خسروی گفت: چند روز پیش در مجلس اتهاماتی به یکی از وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس مطرح شد و شائبه‌هایی را در اذهان مردم ایجاد کرد؛ ضرورت دارد این شائبه‌ها رفع شود و موضوعات مرتبط با تخلفات و مفاسد برای مردم شفاف‌سازی شود.

«ابوالفتحی نادر» نماینده دانشجویان رشته ریاضی استان کردستان نیز در این دیدار به تشریح یکی از پرونده‌های قضایی مرتبط با ملک که در آن تخلفی در رسیدگی‌ها صورت گرفته بود پرداخت و از رئیس قوه قضاییه خواست به این قبیل موضوعات رسیدگی کند.

«سعادتی» نماینده دانشجویان رشته جغرافیا استان کردستان با اشاره به عدم آگاهی مردم از قوانین حقوقی، خواستار الزامی‌شدن حضور وکیل در تمام پرونده‌های قضایی شد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه مسئولان به پاسداشت زبان فارسی در محیط‌های دانشگاهی شد.

«تفرشی» نماینده دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی دانشگاه کردستان نیز از عدم ارتباط صنعت با دانشگاه به ویژه دانشگاه کردستان انتقاد کرد و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولان در راستای افزایش مراودات تجاری و اقتصادی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->